Blogi

HUIPPULIIKUNTAA METSÄSSÄ

girl-262331_640.jpg

Treenaatko aina sisällä? Haluaisitko vaihtelua harjoitteluun? Miltä tuntuisi, jos yhdellä harjoituskerralla voisit treenata lihaskuntoa, liikkuvuutta ja aerobista kuntoa? Lähde metsään etsimään uusia ulottuvuuksia. Saat raitista ilmaa, tasapainosi kehittyy, lihaskuntosi kasvaa, hapenottokykysi paranee, notkeutesi lisääntyy, stressisi alenee eikä maksa mitään. 

Voit tehdä seuraavia liikkeitä metsässä:

1)      Askelkyykky – käytä oksaa tai puunrunkoa painona hartioilla

2)      Vuorikiipeily – hyödynnä mäkiä ja isoja kiviä

3)      Hyppy penkille – hyppää kannon päälle tai kivelle

4)      Leuan veto – etsi sopiva oksa ja tee leukoja

5)      Kyykky – käytä puunrunkoa vastuksena sivukyykyssä tai pidä oksaa hartioilla

6)      Ojentajapunnerrus – nojaa kantoon tai kiveen ja punnerra

7)      Juoksu – heitä keppi ja tee juoksuveto vauhdilla kepin luo

8)      Tasapainoharjoittelu – kävele juurakkojen ja puunrunkojen päällä, älä hypi yli

9)      Kokovartalon treeni – ryömi mäki ylös eri tyyleillä tai kävele mäki alas hämähäkkinä

Ota mukaan leikkimieltä, päästä sisäinen lapsesi valloilleen ja pukeudu lämpimästi vaatteisiin, jotka voit hyvin mielin sotkea. Nauti metsän tuoksuista ja äänistä, ole läsnä ja relaa.

23.09.2017
Tämän blogin takana on Pirjo Pekonen, reilu viiskymppinen personal- ja seniortrainer sekä IISEE-ohjaaja. Tästä blogista löydät terveysvinkkejä, jotka ilmestyvät kuukauden alusta. Voit lukea mitä meillä täällä Sport Forumissa on tapahtunut, ajatuksia ja fiiliksiä liikuntakeskusyrittäjän arjesta. Annan palan sydäntäni ja sieluani, maybe ja tietty jaan ruokavinkkejä, kuviakin on tulossa! Tervetuloa blogini pariin.
23.09.2017

HUIPPULIIKUNTAA METSÄSSÄ

24.08.2017

SISÄPYÖRÄILYLLÄ AEROBINEN KUNTO NOUSUUN

28.07.2017

OTA RENNOMMIN JA ANNA HETKI AIKAA ITSELLESI

25.12.2016

Personal trainerin avustuksella kohti elämänmuutosta