Blogi

LIIKUNTA UPEASSA TALVISÄÄSSÄ

snow-1283525_640.jpg

 

Ihanaa, talvi on täällä! Olen niin talvi ihminen, kun vain voi olla. Mitä enemmän pakkasta ja lunta, sitä mukavampaa on lähteä aamusella kävellen töihin.

Joillekin tämä aika vuodesta tuottaa vaikeuksia lähteä ulos liikkumaan ja mieli tekee lähteä harrastamaan sisäliikuntaan. Mutta mitäs jos kokeilisit? Ulkoliikunnalla pienessä pakkasessa kehosi hyötyy monellakin tavalla.

Kylmässä poltat enemmän kaloreita

- valikoi sellainen laji, jossa tulee hieman hiki ja joka tuntuu sinunlaiseltasi 

Tulet onnellisemmaksi ja saat lisävirtaa

- raitis ilma nostaa mielialaasi ja usko tai älä, mutta kylmässä ilmassa on helpompi hengittää

Sydänkäpysesi vahvistuu

- sydän- ja verenkiertoelimistösi kuormittuu enemmän ja saat itsellesi lisää kestävyyttä ja sydämesi vahvistuu

Totut pian kylmään

- kehosi karaistuu vähitellen kylmään ja nautit pian kirpeästä pakkassäästä

Muista juoda ennen ulkoilua ja sen jälkeen

- suojaat kehoasi ja se pysyy helpommin lämpimänä

Nauti kaikilla aisteilla ulkoliikunnasta

- talvinen luonto on todella kaunis ja eläimiäkin liikkuu talvella, pienet, pulleat punatulkut nostavat hymyn huulille ja lumesta voit bongata eläinten jälkiä

Paras aika ulkoilla on valoisa aika. Nauti auringosta ja kimmeltävästä lumesta. Nyt kaikki ulos keräämään talvienergiaa!

30.01.2019
Tämän blogin kirjoittaja on Pirjo Pekonen, yksi tämän talon ryhmäliikuntaohjaajista. Täältä voit lukea aina kuukauden alusta terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä vinkkejä. Tervetuloa talon blogin pariin.
30.01.2019

LIIKUNTA UPEASSA TALVISÄÄSSÄ

31.12.2018

Uuden vuoden Satu

24.08.2017

SISÄPYÖRÄILYLLÄ AEROBINEN KUNTO NOUSUUN

25.12.2016

Personal trainerin avustuksella kohti elämänmuutosta