Blogi

Kesäliikunnan riemua

canoe-2179196_640.jpg

KESÄLIIKUNNAN RIEMUA

 Aurinko paistaa ja on ihanan lämmintä. Mitä kummaa sitä voisi tehdä, jotta pysyisi kunnossa läpi kesän ja syksyllä voisi palata sisätreenien pariin iloisin mielin? Suomalaisethan ovat tunnettuja hulluudestaan ympäri maailman, joten liikunta voi olla hulvatonta meininkiä tai sitten rentoa ulkoliikuntaa ihan oikeiden liikuntalajien parissa.

Tässä teille muutamia vinkkejä kesätreeneihin:

* Frisbeegolf, niin kuin nimikin kertoo kyse on golfin peluusta frisbeellä. Golfpallon tilalla käytetään liitokiekkoja ja reiän tilalla on metallinen maalikori, jonne kiekot yritetään saada mahdollisimman vähin heitoin. Radat ovat puistomaisilla alueilla, niitä on mukava kiertää ja kuka tahansa voi pelata peliä.

* Minigolf, helppoa ja mukavaa golfia isommankin kaveriporukan kanssa. Kenttiä löytyy melkein joka kaupungista, pelaaminen on edullista ja rentoa.

* Kävely, ihmisen luonnollisin tapa liikkua. Hyvä painonhallintakeino, parantaa kohonnutta verenpainetta, keskivartalolihavuutta, aikuisiän sokeritautia ja masennusta.

* Vaeltaminen upeissa kansallispuistoissamme on todella rentouttavaa. Voit valita lukuisista reiteistä itsellesi sopivan haastavuudeltaan ja ajallisesti.

* Juoksu, hyvä ja halpa liikuntamuoto, kunhan kuntosi kestää. Voit tarvittaessa aloittaa kävelystä ja siirtyä myöhemmin juoksun pariin. Juoksulla voit kehittää hengitys- ja verenkiertoelimistösi kuntoa, hallita stressiä ja mielisi virkistyy. Reittivaihtoehtoja on lukuisia, fiilisjuoksussa voit juosta sinne minne mieli tekee ja palaa kotiin iloisin fiiliksin.

* Melontaretkellä saat nauttia hiljaisuudesta ja rentoutua täysin ja pääset täysin irti arjesta. Meillä on paljon melontareittejä ja vesillä on helppoa ja turvallista liikkua, kunhan pysyt reitillä.

* Suunnistus on suosittu, mukava laji, jossa koet elämyksiä, aivosi saavat työskennellä ja nautit luonnonrauhasta. Kuntorasteille voi osallistua kuka vaan ja  niitä järjestetään joka puolella.

* Vesijuoksu tai järvihölkkä on jokaisen nautittavissa. Tarvitsen vain uimapuvun ja vesijuoksuvyön.

Polttaa rasvaa, kiinteyttää ja parantaa lihaskuntoa.

* Pyöräily on Suomen toiseksi suosituin laji. Nopea ja tehokas liikennemuoto, muistathan pitää vastukset tarpeeksi keveinä, jotta et rasita polvia suotta.  Erittäin hyvä laji esim. ylipainoiselle, koska nivelet eivät rasitus pahasti.

* Uinti, meditointi laiturin päässä, tanssi festareilla, toiminnallinen treeni mökillä tai pihahommien parissa, rantalentopallo, surffaaminen, perinteinen golf  jne.

Jos haluat hullutella, voit järjestää leikkimieliset kisat WC-rullan, saappaanheiton tai kännykän heitosta, lähteä rautakankikävelylle Mustialaan (tämän kesän tietoja ei löydy vielä netistä), osallistua Eukonkannon MM-kilpailuihin 1.7. Sonkajärvellä tai Suopotkupallon MM-kisoihin 14.-15.7. Hyrynsalmelle. Ja jos kanttia riittää sääskentapossakin voi kilpailla kavereiden kanssa, maailmanennätys 21 tapettua hyttystä viidessä minuutissa. ”Musikantit” voivat osallistua Ilmakitarasoiton kisoihin Oulussa.

Aurinkoista ja helteistä kesäkuuta!

23.05.2017
Tämän blogin takana on Pirjo Pekonen, reilu viiskymppinen personal- ja seniortrainer sekä IISEE-ohjaaja. Tästä blogista löydät terveysvinkkejä, jotka ilmestyvät kuukauden alusta. Voit lukea mitä meillä täällä Sport Forumissa on tapahtunut, ajatuksia ja fiiliksiä liikuntakeskusyrittäjän arjesta. Annan palan sydäntäni ja sieluani, maybe ja tietty jaan ruokavinkkejä, kuviakin on tulossa! Tervetuloa blogini pariin.
28.07.2017

OTA RENNOMMIN JA ANNA HETKI AIKAA ITSELLESI

22.06.2017

MAAILMAN PARHAITA HERKKUJA KESÄLLÄ

23.05.2017

Kesäliikunnan riemua

25.12.2016

Personal trainerin avustuksella kohti elämänmuutosta